Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2016

Τελετή Απονομής Τίτλων Σπουδών στο ΕΑΠ


Τελετή Απονομής Τίτλων Σπουδών στο ΕΑΠ


Η Ορκωμοσία και η Τελετή Απονομής Τίτλων Σπουδών, όπως ανακοινώθηκε από το ΕΑΠ, θα πραγματοποιηθεί στη Πάτρα, στο Συνεδριακό Κέντρο του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας σε έξι διαφορετικές ημερομηνίες. Για τη Σχολή Θετικών Επιστημών  και Τεχνολογίας και τη Σχολή Εφαρμοσμένων  Τεχνών στις 19/11 και 20/11, για τη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών στις 26/11  και 27/11 και για τη Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών στις 3/12 και 4/12/2016. Περισσότερα στην ιστοσελίδα του ΕΑΠ : WWW.eap.gr


Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2016

Άρχισαν οι αιτήσεις για σπουδές στο EAΠ


Άρχισαν οι αιτήσεις για σπουδές στο EAΠ


Άρχισαν οι αιτήσεις για σπουδές στο Eλληνικό  Aνοικτό Πανεπιστήμιο για το Aκαδημα·ι·κό έτος 2017-2018 για τα  6  Προπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών και τα 24 Μεταπτυχιακά Προγράμματα σπουδών του. Oι αιτήσεις γίνονται μόνο ηλεκτρονικά, αφού οι ενδιαφερόμενοι επισκεφτούν την ιστοσελίδα του EAΠ στο διαδίκτυο στη διεύθυνση www.eap.gr Οι αιτήσεις, όπως έχει ανακοινωθεί, θα γίνονται δεκτές από την  14η Nοεμβρίου  2016 εως την 20η Δεκεμβρίου 2016.  



Τελετή Αποφοίτησης ΑΠΚυ


Τελετή  Αποφοίτησης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου


H Τελετή Αποφοίτησης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016 και ώρα 18:30, στο ξενοδοχείο Hilton Park στη Λευκωσία. Για περισσότερες πληροφορίες βλέπε ιστοσελίδα Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου


Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016

Οι εισηγητές της Ημερίδας κατά τη διάρκεια της συζήτησης



Οι εισηγητές της Ημερίδας της 5ης Νοεμβρίου 2016 με θέμα:


ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΕΝΟΣ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ


απαντούν σε ερωτήσεις. 


Α Μέρος. Συντονίζει η κ. Ιωάννα Παναγιώτου.. Διακρίνονται από αριστερά ο κ. Χριστόφορος Χριστοδουλίδης, η κ. Ιωάννα Παναγιώτου και ο κ. Φίλιππος Δρουσιώτης.




Β Μέρος. Συντονίζει ο κ. Χριστόφορος Χριστοδουλίδης. Διακρίνονται από αριστερά οι κ. Μάριος Ευθυμίου, Χριστόφορος Χριστοδουλίδης, Γιώργος Στρατουράς και Δημήτριος Φιλίππου.


Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016

Περίληψη της Παρουσίασης:Εξακρίβωση των μορφωτικών και επιμορφωτικών αναγκών των ατόμων της υπαίθρου. Στην ημερίδα Οι προοπτικές ενός Ανοικτού Πανεπιστημιου


Eξακρίβωση των μορφωτικών και
επιμορφωτικών αναγκών των ατόμων της υπαίθρου

Δρ Γεώργιος Στρατουράς & Δρ Δημήτριος Φιλίππου
Πρόεδρος και Υπεύθυνος  Έρευνας αντίστοιχα του Σωματείου
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΕΑΠ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΠΚυ

Ένα από τα μέσα επίτευξης των σκοπών του Σωματείου είναι << Η έρευνα <<αγοράς>> μέσω της οποίας θα εξακριβώνεται το δικαίωμα-απαίτηση του πολίτη για προπτυχιακή, πτυχιακή και μεταπτυχιακή μόρφωση ή επιμόρφωση και η προώθηση των αποτελεσμάτων για την επίτευξη των σκοπών του Σωματείου>> (άρθρο 4β Καταστατικού) . Η παρούσα έρευνα είναι δεύτερη σε σειρά που πραγματοποίησε το Σωματείο και έχει ως σκοπό την εκμαίευση των μορφωτικών και επιμορφωτικών αναγκών των ατόμων της υπαίθρου και την προώθηση των αποτελεσμάτων της έρευνας στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Tα ερευνητικά ερωτήματα της έρευνας είναι:
1. Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των ατόμων της υπαίθρου και πώς συνδέονται με τις μορφωτικές ανάγκες τους;
2. Ποια είναι η στάση τους όσον αφορά την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως εκπαίδευση, αποδέχονται να κάνουν σπουδές εξ αποστάσεως;
3. Ποιες είναι οι μορφωτικές ή επιμορφωτικές ανάγκες των ατόμων της υπαίθρου;
         Μέθοδος συλλογής δεδομένων η μέθοδος επισκόπησης σε συνδυασμό με τη μέθοδο της συσχέτισης-πρόβλεψης 
         Μέσο συλλογής δεδομένων το ανώνυμο ερωτηματολόγιο
         τα ερωτήματα 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 11, 12 και 13 του ερωτηματολογίου αναφέρονται στα βασικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού – στόχου, τα οποία είναι: το φύλο, η ηλικία, η οικογενειακή κατάσταση, οι σπουδές τους , ο τόπος διαμονής, το επάγγελμα, η γλώσσα που προτιμούν να κάνουν σπουδές, η χρήση του υπολογιστή, η χρήση του internet, η χρήση του e-mail, η μορφή του εκπαιδευτικού υλικού που προτιμούν.
         Τα ερωτήματα 7,8 και 10 αντιστοιχούν στο ερευνητικό ερώτημα που αναφέρεται στη στάση τους όσον αφορά την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως εκπαίδευση και κατά πόσον θα ήθελαν να κάνουν σπουδές εξ αποστάσεως;
         Τέλος μέσω των ερωτημάτων 14-20 επιχειρούμε να εκμαιεύσουμε τις μορφωτικές ή επιμορφωτικές τους ανάγκες
         Η έρευνα διεξήχθη στα τέλη του 2014 (Οκτώβριο - Δεκέμβριο). Τα δε ερωτηματολόγια αποστάληκαν στους προέδρους 185 κοινοτήτων με συνοδευτική επιστολή
         Για την κατασκευή του δείγματος έγινε κλήρωση μεταξύ κοινοτήτων και αγροτικών Δήμων.
         θεωρήσαμε ως μέτρο εκπροσώπησης στο δείγμα το 0,12% του πληθυσμού της κάθε επαρχίας. Το αρχικό δείγμα αποτελείτο από 1032 άτομα και των πέντε επαρχιών. Tελικά επέστρεψαν 141 συμπληρωμένα ερωτηματολόγια από 25 χωριά και το Δήμο Παραλιμνίου. Το ποσοστό επιστροφής είναι 13,66% δηλαδή μικρό, σε αντίθεση με την προηγούμενη έρευνα του Σωματείου που απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς που το ποσοστό επιστροφής ήταν πολύ ψηλότερο αφού ανερχόταν 68,25%
         Mέσω του χι τετράγωνο κριτηρίου διαπιστώσαμε μεταξύ των ερωτημάτων -μεταβλητών του ερωτηματολογίου μια σειρά από εξαρτήσεις σε επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας 5%. Ειδικότερα διαπιστώσαμε μεταξύ άλλων,  εξάρτηση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για σπουδές από το φύλο, εξάρτηση του χειρισμού του email από το φύλο, εξάρτηση της χρήσης του ηλεκτρονικού υπολογιστή, της πρόσβασης στο internet και του χειρισμού του email από την ηλικία, εξάρτηση της επιθυμίας για τη χρήση του έντυπου εκπαιδευτικού υλικού από την ηλικία, εξάρτηση της επιθυμίας για χρήση του ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού υλικού από την ηλικία.
         Όσον αφορά το ενδιαφέρον για σπουδές έχουν διαπιστωθεί τα εξής:
         Για προπτυχιακή επιμόρφωση σε μία ή περισσότερες Θεματικές Ενότητες το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρατηρείται στις Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας  με 39%, Περιβαλλοντική Νομοθεσία με 33,33%  Βιοκαλλιέργειες με ποσοστό 29,79%. Τα τρία δημοφιλέστερα προγράμματα σπουδών που οδηγούν σε πτυχίο, όπου οι ενδιαφερόμενοι έκαναν μόνο μια δήλωση είναι κατά σειρά, Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών 26,2%, Σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες 14,9%, και Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό 12,1%. Τα τρία δημοφιλέστερα προγράμματα σπουδών που οδηγούν σε μεταπτυχιακό δίπλωμα, όπου οι ενδιαφερόμενοι έκαναν μόνο μια δήλωση είναι κατά σειρά, Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων 8,5%,
           Διοίκηση Μονάδων  Υγείας 5% και Τραπεζική 5%.
         Ενα ποσοστό της τάξης του 78% του δείγματος θα το ενδιέφερε τις ελεύθερές του ώρες, αφού εκπλήρωνε τις επαγγελματικές,  τις κοινωνικές και άλλες του υποχρεώσεις, να έκανε σπουδές μακριά από αίθουσες διδασκαλίας.
          Επίσης, ένα αρκετά ψηλό ποσοστό των ατόμων του δείγματος θα ήθελε να πληροφορηθεί τόσον για τον τρόπο λειτουργίας του Ανοικτού Πανεπιστημίου όσο και για τα προγράμματά του

         Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν το πανανθρώπινο δικαίωμα, που αποτελεί βασική αρχή της Ανοικτής Εκπαίδευσης, δηλαδή ότι ο κάθε άνθρωπος έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να μορφώνεται, όποτε το επιθυμεί και όσες φορές το επιθυμεί, ανεξάρτητα αν εργάζεται ή όχι . 

ο χαιρετισμός του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού στην Ημερίδα: ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΕΝΟΣ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ


ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΓΙΑ ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΓΙΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αγαπητοί φίλοι και Συνεργάτες,

 θα ήθελα καταρχήν να συγχαρώ του φίλους του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και του Ανοικτού Πανεπιστήμιου Κύπρου, όπως επίσης και το Ανοικτό Πανεπιστήμιο και το Γραφείο της Επιτρόπου Περιβάλλοντος, για το θέμα της σημερινής ημερίδας η οποία συζητά τις προοπτικές του Ανοικτού Πανεπιστημίου υπό το πρίσμα δύο σημαντικών πτυχών, που συνδέονται άμεσα με την κοινωνική, οικονομική, πολιτιστική αειφορία ενός τόπου και δεν είναι άλλα από τα πράσινα επαγγέλματα και τον αειφόρο Τουρισμό, ως ένα σημαντικό πεδίο ανάπτυξης και καθιέρωσης ποικίλων πράσινων επαγγελμάτων. 

Σε μια περίοδο μάλιστα όπου η αντιπαράθεση ανάμεσα στην «ανάπτυξη ή το περιβάλλον», παραμένει ενεργή, εντούτοις εκείνο στο οποίο υπάρχει συναίνεση και συμφωνία σε διεθνές, περιφερειακό και διεθνές επίπεδο είναι ότι η «Πράσινη Ανάπτυξη» αποτελεί την πρόκληση και το πρόσταγμα των καιρών ως καθοριστικού παράγοντα για τη διασφάλιση ενός κόσμου που θα διέπεται από ποιοτικά χαρακτηριστικά στη βάση της προστασίας του περιβάλλοντος, της διατήρησης της φέρουσας ικανότητας των οικοσυστημάτων, στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής παράλληλα με την προώθηση μιας οικονομικής ανάπτυξης, η οποία θα λαμβάνει υπόψη κατά τρόπο συστημικό και αλληλένδετο τις οικολογικές, κοινωνικές και πολιτιστικές διαστάσεις του περιβάλλοντος.

Στη βάση αυτή και με δεδομένη την οικονομική κρίση αλλά και την υποβάθμιση ζωής μας, είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι τα προβλήματα του περιβάλλοντος δεν αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη, αλλά το εφαλτήριο για νέες προσπάθειες οι οποίες θα δώσουν τη δυνατότητα στα Πανεπιστήμια για να προωθήσουν δράσεις για αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, για την  εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων γενικότερα όπως και δράσεις που παρέχουν κίνητρα για την αναθέρμανση επενδύσεων που θα συμβάλουν στην τόνωση της αγοράς.

 Ο ρόλος των Πανεπιστημίων και στην προκειμένη περίπτωση ο ρόλος του ανοικτού Πανεπιστημίου, είναι κρίσιμος και καθοριστικός. Θεωρώντας ότι η εκπαίδευση ενός τόπου είναι η πιο σημαντική επένδυση για την πρόοδο, την ανάπτυξη και την ευημερία ενός τόπου τότε τα Πανεπιστήμια έχουν ένα πολύ κρίσιμο ρόλο να επιτελέσουν, αφού μέσω των προγραμμάτων σπουδών τους, την έρευνα και την καινοτομία, έχουν πρωταρχικό ρόλο να επιτελέσουν στην αγορά εργασίας, αναπτύσσοντας προγράμματα σπουδών τα οποία θα υπερβαίνουν τα κλειστά μοντέλα απασχόλησης και θα παρέχουν ευκαιρίες για νέα πεδία απασχόλησης σε όλους τους τομείς της κοινωνίας και σε όλα τα επίπεδα της οικονομία, τα οποία θα έχουν επίδραση στα θέματα του περιβάλλοντος και θα συμβάλουν πρακτικά στην ενίσχυση της οικονομίας και στην ποιοτική αναβάθμιση της κοινωνίας.

Τα πανεπιστήμια έχουν πολύ σημαντικό ρόλο να επιτελέσουν μέσω των προγραμμάτων σπουδών τους στην εδραίωση των πράσινων επαγγελμάτων, μέσω της απόκτησης από τους νέους, μελλοντικούς επιστήμονες πράσινων δεξιοτήτων και ικανοτήτων της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη, που θα τους επιτρέψουν να αναζητήσουν εναλλακτικούς τρόπους και πεδία εργοδότησης προσανατολισμένα προς την αειφόρο και την πράσινη ανάπτυξη.

Ζητούμενο ποια των Πανεπιστήμιων δεν μπορεί να είναι η δημιουργία επαγγελματιών, επαναλαμβάνω, σε ένα κλειστό σύστημα εργασίας, αλλά η δημιουργία ικανών ατόμων να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα της αγοράς εργασίας που προσανατολίζεται προς μια πράσινη οικονομία.

Επιπρόσθετα, τα Πανεπιστήμιο μπορούν να αποτελέσουν το εκκολαπτήριο σε εθνικό επίπεδο, για νέες καινοτόμες περιβαλλοντικού τύπου δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν το παράδειγμα αλλά και τη βάση για την προώθηση της πράσινης καινοτομίας και των πράσινων επαγγελμάτων στον τόπο μας, ως τμήμα ενός ευρύτερου δικτύου ανάπτυξης συνεργιών διεθνώς προς την κατεύθυνση αυτή.

Η αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλιών και ευρύτερα των χρηματοδοτικών προγραμμάτων προς την κατεύθυνση της πράσινης ανάπτυξης και των πράσινων επαγγελμάτων, πέρα από το γεγονός ότι μπορεί να προάγει τα πιο πάνω και να καταστήσει τα Πανεπιστήμια κατεξοχήν χώρους έρευνας για προώθηση και ενίσχυση των πράσινων επαγγελμάτων, μπορεί παράλληλα να παρέχει τη δυνατότητα σε πολλούς άνεργους επιστήμονες να εργασθούν σε διάφορα ερευνητικά προγράμματα πράσινου και αειφόρου χαρακτήρα.

Κλείνοντας θα ήθελα να σημειώσω ότι η εκπαίδευση και η έρευνα είναι τα εχέγγυα για κάθε κράτος. Είναι η κληρονομιά και το κληροδότημα για την ισόρροπη και με σεβασμό προς το περιβάλλον ανάπτυξη, είναι η δύναμη για την συνέχειά μας.

Ως Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι μέλημα και επιδίωξή μας σε όλα τα επίπεδα της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την Προδημοτική μέχρι και την Ανώτατη Εκπαίδευση, είναι η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος που θα παρέχει στη νέα γενιά την ποιοτική, ανοικτή, διεπιστημονική και ολιστικού τύπου εκπαίδευση που θα τους επιτρέπει, όχι μόνο να οραματίζονται ένα κόσμο αειφόρο, αλλά να υπάρχουν να δρουν, να εργάζονται παραγωγικά και δημιουργικά, στη βάση της διασφάλισης και προστασίας του περιβάλλοντος, ως σημαντικού ποιοτικού παράγοντα για τη αειφόρο ανάπτυξη.

Σας ευχαριστώ

5 Νοεμβρίου

Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016

Ο Χαιρετισμός του Προέδρου του Σωματείου στην Ημερίδα ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΕΝΟΣ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ


OI  ΦIΛOI  TOY  EΛΛHNIKOY  ANOIKTOY  ΠANEΠIΣTHMIOY
KAI TOY ANOIKTOY ΠANEΠIΣTHMIOY KYΠPOY
Kαλυψούς 15, Διαμ. 202,  Aκρόπολη, Λευκωσία 2014,  Tηλ. 99053060 , 22250965


Λευκωσία , 05/11/2016

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ 05/11/2016  ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ
«ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΚΑΙ ΤΟΥ
ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ»
 Δρ Γεώργιο Στρατουρά

Κύριε Πρόεδρε της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής των Αντιπροσώπων 

Κυρία Παναγιώτου, εκπρόσωπε του Yπουργού  Παιδείας και Πολιτισμού

Κυρία Παναγιώτου,  Επίτροπε  Περιβάλλοντος

Κύριε Γιασουμή, εκπρόσωπε του προέδρου της  Διοικούσας Επιτροπής του Ανοικτού 

Πανεπιστημίου Κύπρου

Κυρία Δημητρίου, εκπρόσωπε του Αρχηγού Αστυνομίας

Εκλεκτοί προσκεκλημένοι,

Φίλοι και Φίλες

Κυρίες και κύριοι

Κατ΄ αρχήν θέλουμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς τον  κ. Χριστόφορο Χριστοδουλίδη Διευθυντή Διοίκησης και Οικονομικών του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, τον κ. Μάριο Ευθυμίου Λειτουργό του Γραφείου της Επιτρόπου Περιβάλλοντος και στον κ. Φίλιππο Δρουσιώτη Πρόεδρο του Κυπριακού Συνδέσμου Αειφόρου Τουρισμού  που αποδέχθηκαν να είναι ομιλητές στην Ημερίδα με θέμα:

ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΕΝΟΣ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Ευχαριστούμε θερμά επίσης τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού καθώς και τον Πρόεδρο της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής των Αντιπροσώπων, που αποδέχθηκαν την πρόταση μας να απευθύνουν το δικό τους χαιρετισμό στην Ημερίδα.

          Επίσης θερμά ευχαριστούμε την Επίτροπο Περιβαλλοντος και το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου που αποδέχθηκαν την πρόταση μας για τη συνδιοργάνωση της Ημερίδας. Επίσης, εκ μέρους του ΔΣ του Σωματείου εκφράζω τις θερμές μας ευχαριστίες στην ΑΗΚ που μας παραχώρησε την αίθουσα, που ας σημειωθεί είναι η τέταρτη φορά που πραγματοποιεί το Σωματείο ημερίδα σε αυτή την αίθουσα.

                    Tο Σωματείο  προϋπήρξε του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου και συνέβαλε στην διαμόρφωση του νόμου που αφορούσε την ίδρυσή του. Η Έκθεση της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, για το νομοσχέδιο που είχε τίτλο, <<Ο Περί Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου Νόμος του 2002>>  με ημερομηνία 10/12/2002, προς την Ολομέλεια της Βουλής, ήταν πολύ τιμητική για το Σωματείο, αφού στην έκθεσή της, γινόταν αναφορά ότι μεταξύ άλλων έλαβε υπόψη και τις εισηγήσεις του Σωματείου. Στις 19/12/2002, σε μια κατάμεστη αίθουσα, η Βουλή των Αντιπροσώπων, ψήφισε τον νόμο που αφορούσε την ίδρυση του Ανοικτού Πανεπιστημίου, δεκατρείς από τις εισηγήσεις μας συμπεριλήφθηκαν στον ιδρυτικό νόμο.

                     Στις 13/2/2003 με την υπ. Απόφαση 57.374 το Υπουργικό Συμβούλιο διορίζει την πρώτη Διοικούσα Επιτροπή. Το 2004 το Σωματείο πραγματοποιεί την πρώτη του έρευνα. Η έρευνα είχε ως σκοπό την εκμαίευση των μορφωτικών και επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, είχαν μοιραστεί ή σταλεί ταχυδρομικά σε 344 σχολεία του Δημοσίου 1449 ερωτηματολόγια από τα οποία επέστρεψαν 989, που αντιστοιχούσαν στο 10% περίπου του τότε πληθυσμού των εκπαιδευτικών του Δημοσίου. Στις 5 και 12/07/2005 μετά από πρόσκληση μας από την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής παρευρεθήκαμε  στις συνεδρίες της που είχαν ως θέματα
α) τον περί Προϋπολογισμού του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου του 2005 Νόμο του 2005 και
β) Ενημέρωση για τη λειτουργία του Ανοικτού Πανεπιστημίου. Στις πιο πάνω συνεδρίες μας δόθηκε η δυνατότητα να κάνουμε μια σύντομη αναφορά στα ευρήματα της έρευνας μας. Ας σημειωθεί μεταξύ των ευρημάτων της έρευνας ήταν και τα εξής:
α) το 77,96% των εκπαιδευτικών του δείγματος επιθυμούσαν ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργίας του Ανοικτού Πανεπιστημίου
β) το πτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό, ήταν το πρώτο σε προτίμηση με ποσοστό 23,25% μεταξύ των πέντε πτυχιακών προγραμμάτων που ανέφερε ο ιδρυτικός νόμος, ως τα πρώτα προγράμματα σπουδών που θα πρόσφερε το Ανοικτό Πανεπιστήμιο με την έναρξη της λειτουργίας του και
γ) Το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα, Σπουδές στα Παιδαγωγικά ήταν  το πρώτο σε προτίμηση με ποσοστό 51,67%.

                  Στις 14/12/2005 το Σωματείο συνδιοργανώνει την πρώτη του ημερίδα με το Ανοικτό Πανεπιστήμιο με θέμα: H Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στην Κύπρο, όπου του δόθηκε, μεταξύ άλλων, η ευκαιρία να παρουσιάσει  στοιχεία από την έρευνα του 2004. Τον Σεπτέμβριο του 2006 το Ανοικτό Πανεπιστήμιο προσφέρει τα πρώτα προγράμματα σπουδών του.   
  
                Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια το Σωματείο μας πρόβαλε και διάδωσε και ταυτόχρονα υπερασπίσθηκε τα ιδεώδη της Ανοικτής Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με αυτά, η μόρφωση είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων των ανθρώπων και θα πρέπει να μπορούν να την απολαμβάνουν όποτε τη ζητήσουν. Για αυτό και η Πολιτεία για να κάνει πράξη αυτό το πανανθρώπινο δικαίωμα έχει την υποχρέωση να διασφαλίζει την ελεύθερη πρόσβαση όλων των πολιτών της στο εκπαιδευτικό της σύστημα. Ταυτόχρονα, ο κάθε σπουδαστής έχει το δικαίωμα να καθορίζει ο ίδιος τον τόπο, το χρόνο και τον ρυθμό με τον οποίο μπορεί να μελετά, αλλά και το δικαίωμα να καθορίζει ο ίδιος τόσο το περιεχόμενο των σπουδών του όσο και το επίπεδο των σπουδών του. Χαιρόμαστε που η Διοικούσα Επιτροπή διατηρεί τις αυτοτελείς Θεματικές Ενότητες γιατί αυτές αποτελούν την ραχοκοκαλιά ενός Ανοικτού Πανεπιστημίου. Χαιρόμαστε επίσης που μετά από 11 χρόνια το Σωματείο με συνδιοργανωτή πάλι το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου θα παρουσιάσει τη δεύτερή του έρευνα που αφορά τώρα την εκμαίευση των μορφωτικών και επιμορφωτικών αναγκών των ατόμων της υπαίθρου, που τα αποτελέσματα της όπως θα δούμε στη συνέχεια είναι ενδιαφέροντα


Σας ευχαριστώ πολύ.