Σάββατο 28 Απριλίου 2018

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ 28/04/2018 ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ Δρ Γεώργιο Στρατουρά



OI  ΦIΛOI  TOY  EΛΛHNIKOY  ANOIKTOY  ΠANEΠIΣTHMIOY
KAI TOY ANOIKTOY ΠANEΠIΣTHMIOY KYΠPOY

Μενέλαου Λουντέμη 16, Λακατάμεια 2321  Tηλ. 99053060 , 22250965



Λευκωσία , 28/04/2018

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ 28/04/2018  ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ

«ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

ΚΑΙ ΤΟΥ

ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ»

 Δρ Γεώργιο Στρατουρά

Κύριε Βουλευτή

Κύριε Αναστασιάδη, εκπρόσωπε του Yπουργού  Παιδείας και Πολιτισμού

Κύριε πρόεδρε  της ΟΕΛΜΕΚ
, 
Κυρία Κυπριανού, πρόεδρε του ΠΑ.ΣΥ.Π.Α.Ε. Κ.Ι.Ε.

Εκλεκτοί προσκεκλημένοι,

Φίλοι και Φίλες

Κυρίες και κύριοι

Κατ΄ αρχήν θέλουμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς τον  κ. Λοΐζο Αναστασιάδη Προϊστάμενο των Κρατικών Ινστιτούτων Επιμόρφωσης, στην Δρα Σοφία Αγαθαγγέλου Λειτουργό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου και στην κ. Νικολέττα Ιωάννου Λειτουργό του Γραφείου Ευρωπαϊκών και Διεθνών Υποθέσεων του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού που αποδέχθηκαν να είναι ομιλητές στην Ημερίδα με θέμα:

ΚΡΑΤΙΚΑ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ευχαριστούμε θερμά επίσης τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού που αποδέχθηκε την πρόταση μας να απευθύνει το δικό του χαιρετισμό στην Ημερίδα.

Επίσης θερμά ευχαριστούμε τον οικοδεσπότη δηλαδή την ΟΕΛΜΕΚ καθώς και τον Σύνδεσμο ΠΑ.ΣΥ. Π.Α.Ε.Κ.Ι.Ε που αποδέχθηκαν την πρόταση μας για τη συνδιοργάνωση της Ημερίδας.

Ένας από τους σκοπούς του Σωματείου είναι η προβολή και η διάδοση των ιδεωδών της Ανοικτής Εκπαίδευσης. Από ιδρύσεως του Σωματείου, δηλαδή από το 2002 μέχρι σήμερα, το Σωματείο μας πρόβαλε και διάδωσε και ταυτόχρονα υπερασπίσθηκε τα ιδεώδη της Ανοικτής Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με αυτά, η μόρφωση είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων των ανθρώπων και θα πρέπει να μπορούν να την απολαμβάνουν όποτε τη ζητήσουν. Για αυτό και η Πολιτεία για να κάνει πράξη αυτό το πανανθρώπινο δικαίωμα έχει την υποχρέωση να διασφαλίζει την ελεύθερη πρόσβαση όλων των πολιτών της στο εκπαιδευτικό της σύστημα. Ταυτόχρονα, ο κάθε σπουδαστής έχει το δικαίωμα να καθορίζει ο ίδιος τον τόπο, το χρόνο και τον ρυθμό με τον οποίο μπορεί να μελετά, αλλά και το δικαίωμα να καθορίζει ο ίδιος τόσο το περιεχόμενο των σπουδών του όσο και το επίπεδο των σπουδών του.

Το δικαίωμα στην πρόσβαση για επαγγελματική και συνεχή κατάρτιση είναι δικαίωμα όλων των ανθρώπων σύμφωνα με το άρθρο 14 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το δικαίωμα στην εκπαίδευση στην επιμόρφωση και την κατάρτιση είναι δικαίωμα όλων των ανθρώπων και θα πρέπει να μπορούν να αποκτήσουν αυτό μορφωτικό αγαθό όποτε οι ίδιοι το επιθυμούν, η δε Πολιτεία, σύμφωνα με την φιλοσοφία της Ανοικτής Εκπαίδευσης, έχει την υποχρέωση να διασφαλίζει αυτή την πρόσβαση. 

Από την άλλη, το άρθρο 28.2 του Συντάγματος της Κυπριακής Δημοκρατίας αναφέρει: << Έκαστος απολαύει πάντων των δικαιωμάτων και ελευθεριών των προβλεπόμενων υπό του Συντάγματος άνευ ουδεμίας διακρίσεως>>. Και όμως η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας καλεί με σειρά καταλόγου εκείνους που θα καταρτιστούν, καλεί δηλαδή εκείνους που βρίσκονται κοντά στον διορισμό τους, στερώντας έτσι το δικαίωμα σε νέους ανθρώπους να καταρτιστούν. Το προνόμιο της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας να καλεί από κατάλογο όσους θα καταρτιστούν πρέπει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού να το αφαιρέσει καταθέτοντας σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή. Η προϋπηρεσιακή κατάρτιση πρέπει να αφεθεί ελεύθερη και να καταρτίζονται όποιοι θέλουν και όσοι θέλουν είτε βρίσκονται κοντά στον διορισμό τους στην Μέση Εκπαίδευση είτε όχι. 

Εδώ τίθενται μια σειρά από ερωτήματα: 
1) θα έγραφαν καλύτερα στις εξετάσεις των δεξιοτήτων του ΝΣΔ αν έκαναν την παιδαγωγική τους κατάρτιση πριν την εξέταση ; Ας σημειωθεί κατά την εξέταση δεξιοτήτων εξετάζονται: δεξιότητες επικοινωνίας, αποτελεσματικής διδασκαλίας, υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος, αξιολόγησης μαθητή και επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού.

2) Αν οι διδάσκοντες στα Κ.Ι.Ε είχαν το δικαίωμα της παιδαγωγικής κατάρτισης το έργο τους θα ήταν αποδοτικότερο ; Αν ναι γιατί αυτή η διάκριση μεταξύ των υποψήφιων εκπαιδευτικών σε θέματα κατάρτισης ; Γιατί επιμένουμε ως Πολιτεία να παραβιάζεται το άρθρο 14 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το άρθρο 28.2  του Συντάγματος της Κυπριακής Δημοκρατίας ; 

Ακόμη θέση μας, η οποία είναι καταθετιμένη στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο, στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και στην Βουλή των Αντιπροσώπων,  είναι ότι το θεωρητικό μέρος του Προγράμματος της Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης των υποψήφιων εκπαιδευτικών της Μέσης Εκπαίδευσης πρέπει να προσφέρεται μέσω του Ανοικτού Πανεπιστημίου. Και αυτό γιατί, η προσφορά του πιο πάνω Προγράμματος, μέσω του Ανοικτού Πανεπιστημίου, θα δώσει τη δυνατότητα σε όλους τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς, να καταρτιστούν παιδαγωγικά πριν από το διορισμό τους, κάτω από ανθρώπινες συνθήκες, χωρίς να είναι ανάγκη να εγκαταλείψουν πιθανή εργασία τους  για να παρακολουθήσουν το θεωρητικό μέρος της κατάρτισης τους, και χωρίς να είναι ανάγκη να μετακινούνται από τον τόπο διαμονής τους στον τόπο διδασκαλίας αρκετά χιλιόμετρα (π.χ. Πάφος Λευκωσία, Αμμόχωστος Λευκωσία) υφιστάμενοι από την μία ταλαιπωρία και από την άλλη να επωμίζονται τα έξοδα μετακίνησής τους. Πέραν τούτων, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί οικονομικότερη λύση από ότι ο συμβατικός τρόπος εκπαίδευσης.

Τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης τα οποία ως γνωστόν υπάγονται στη Μέση Εκπαίδευση επιτελούν κοινωνικό έργο για διάφορους λόγους και ταυτόχρονα συμβάλουν στη δια βίου εκπαίδευση σε μια περιοχή θεματικών Ενοτήτων ή καλύτερα γνωστικών αντικειμένων η οποία πρέπει να διευρυνθεί για να ικανοποιηθούν περισσότερες μορφωτικές ανάγκες. Τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης λειτουργούν από την δεκαετία του 60 με αποφάσεις των Υπουργικών Συμβουλίων χωρίς να υπάρχει σχετική Νομοθεσία που να τα διέπει. Εν κατακλείδι υπάρχουν πολλά ανοικτά θέματα που έχουν σχέση με το προσωπικό, διδακτικό και διοικητικό καθώς και με θέματα που έχουν σχέση με την λειτουργία τους. Θα είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς αν στη σημερινή ημερίδα ακουστούν τόσον οι προβληματισμοί σας όσον και οι εισηγήσεις σας.

Σας ευχαριστώ πολύ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου