Κυριακή 19 Μαΐου 2024

Ο χαιρετισμός από τον πρόδρο του Σωματείου Δρ Γ Στρατουρά στην ημερίδα της 18ης Μαίου 2024

 

OI  ΦIΛOI  TOY  EAΠ KAI TOY AΠKυ

Μενέλαου Λουντέμη 16, Λακατάμεια 2321   

http://www.oifiloieapapk.blogspot.com

                                                                     Λευκωσία , 18/05/2024

 

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ 18/05/2024  ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ

«ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

ΚΑΙ ΤΟΥ

ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ»

 Δρ Γεώργιο Στρατουρά

 

Αξιότιμε, εκπρόσωπε της Yπουργού  Παιδείας  Αθλητισμού και Νεολαίας

Αγαπητέ   Αναπληρωτή Πρόεδρε του Κ.Ο.Σ.Π

Αγαπητέ πρόεδρε  της ΟΕΛΜΕΚ, 

Αγαπητέ πρόεδρε του Κ.Σ.Κ. Σ.Ε.Α.( ΟΕΛΜΕΚ )

Φίλοι και Φίλες

Κυρίες και κύριοι

 

Κατ΄ αρχήν θέλουμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς τους  ομιλητές της Ημερίδας με θέμα:

EIΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ & ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

στον κ Τιμόθεο Παπαδόπουλο, καθηγητή του Τμήματος Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου , στην κα Έλενα Χατζηγέρου, Διευθύντρια και Πρόεδρο του  ΣΕΔΜΕΚ, στον Δρ Χαράλαμπο Βέργα, Β. Διευθυντή Σ.Ε.Α , στον κ.Λεύκο Δημοσθένους. Β. Διευθυντή Σ.Ε.Α και στον κ..Άρη Κίκα, Καθηγητή Σ.Ε.Α.  

Θερμά, επίσης, ευχαριστούμε τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καθηγητών Συμβουλευτικής και .Επαγγελματικής .Αγωγής  που αποδέχθηκε την πρόταση μας για τη συνδιοργάνωση της Ημερίδας.

Ευχαριστούμε θερμά επίσης την Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού που αποδέχθηκε την πρόταση μας να απευθύνει το δικό της χαιρετισμό στην Ημερίδα, την οποία εκπροσωπεί ο φίλος Επιθεωρητής Μ.Ε. κ. Γιώργος Κάκουράς.

Επίσης θερμά ευχαριστούμε το ΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ που παραχώρησε δωρεάν την αίθουσα για την διεξαγωγή της ημερίδας καθώς και τα τυπογραφεία WisePrint που εκτύπωσαν δωρεάν την αφίσα της ημερίδας.

Από ιδρύσεως του Σωματείου, δηλαδή από το 2002 μέχρι σήμερα, το Σωματείο μας πρόβαλε και διάδωσε και ταυτόχρονα υπερασπίσθηκε τα ιδεώδη της Ανοικτής Εκπαίδευσης. Και αυτό γιατί ένας από τους σκοπούς του Σωματείου είναι η προβολή και η διάδοση των ιδεωδών της Ανοικτής Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με αυτά, η μόρφωση είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων των ανθρώπων  και θα πρέπει να μπορούν να την απολαμβάνουν όποτε τη ζητήσουν σε οποιαδήποτε ηλικία. Για αυτό και η Πολιτεία για να κάνει πράξη αυτό το πανανθρώπινο δικαίωμα έχει την υποχρέωση να διασφαλίζει την ελεύθερη πρόσβαση όλων των πολιτών της στο εκπαιδευτικό της σύστημα. Ταυτόχρονα, ο κάθε σπουδαστής έχει το δικαίωμα να καθορίζει ο ίδιος τον τόπο, το χρόνο και τον ρυθμό με τον οποίο μπορεί να μελετά, αλλά και το δικαίωμα να καθορίζει ο ίδιος τόσο το περιεχόμενο των σπουδών του όσο και το επίπεδο των σπουδών του.

Το δικαίωμα στην Εκπαίδευση που να χειραφετεί και να βοηθά το κάθε άτομο να αναπτύσσει στο μέγιστο βαθμό το δυναμικό του είναι δικαίωμα όλων των ανθρώπων μικρών και μεγάλων, είτε είναι υγιείς είτε είναι άρρωστοι, είτε παρουσιάζουν αναπηρία όρασης ή ακοής ή κινητικές αναπηρίες είτε όχι, είτε παρουσιάζουν προβλήματα νοητικής υστέρησης είτε όχι, είτε  παρουσιάζουν διαταραχές συγκέντρωσης και προσοχής είτε όχι. Η Ειδική Εκπαίδευση έχει να κάνει με πλήθος διαφορετικών περιπτώσεων. Για να μάθει ένα άτομο θα πρέπει πρώτα να έχει την διάθεση να μάθει. Από την άλλη, αν όντως θέλουμε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να μάθουν θα πρέπει πρώτα να εκμαιεύσουμε τις μαθησιακές τους ανάγκες και ταυτόχρονα να μπούμε στην θέση τους και να τους κατανοήσουμε και να τους βοηθήσουμε να αναπτύξουν το ταλέντο τους, το δυναμικό τους, πράγμα που υποδηλώνει σεβασμό προς την ανθρώπινη φύση του εκπαιδευόμενου.  Πόσο όμως εύκολο είναι να γίνει για όλες τις πιο πάνω περιπτώσεις  ;       

Θα είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς  στη σημερινή ημερίδα αν κατά την διάρκεια της συζήτησης ακουστούν προβληματισμοί αλλά και επιπλέον εισηγήσεις για την βελτίωση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Σας ευχαριστώ πολύ.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου