Δευτέρα 20 Μαΐου 2024

Χαιρετισμός της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Δρ Αθηνάς Μιχαηλίδου, στην Ημερίδα με θέμα: «Ειδική Αγωγή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Πραγματικότητες & Εισηγήσεις»


Χαιρετισμός της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας στην Ημερίδα με θέμα: «Ειδική Αγωγή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Πραγματικότητες & Εισηγήσεις»

 

Σάββατο, 18 Μαΐου 2024, Οίκημα ΟΕΛΜΕΚ, Λευκωσία

 

Αποτελεί ιδιαίτερη χαρά για μένα να απευθύνω χαιρετισμό στην σημερινή εκδήλωση, που διοργανώνεται από το Σωματείο οι Φίλοι του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Καθηγητών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής.

Η ισότιμη συμμετοχή όλων των παιδιών στην εκπαίδευση αποτελεί βασική αρχή του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, το οποίο αναγνωρίζει και εξασφαλίζει τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία καθώς και των παιδιών με ειδικές ανάγκες που απαιτούν εξειδικευμένη υποστήριξη.

Στο Πρόγραμμα Διακυβέρνησης του Προέδρου της Δημοκρατίας,  περιλαμβάνεται ρητή και σαφής αναφορά στην επαναξιολόγηση του θεσμού της ειδικής εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, προχωρούμε προς τον Σχεδιασμό και Υλοποίηση μιας Νομοθεσίας Ενιαίας Εκπαίδευσης, όπως καθορίζεται από τις Διεθνείς Συμβάσεις, η οποία θα συμπεριλαμβάνει όλους τους/τις μαθητές/τριες και θα παρέχει τις εύλογες προσαρμογές που χρειάζονται, για να μπορεί το σχολείο να προσφέρει ποιοτική, συμπεριληπτική εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά.

Προς αυτή την κατεύθυνση ενισχύουμε το Δημόσιο Σχολείο, για να μπορεί να απευθυνθεί σε όλους τους/τις μαθητές/τριες με τρόπο που θα σέβεται τη διαφορετικότητα και τα ταλέντα τους.

Ήδη, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει εξαγγείλει την έναρξη του διαλόγου για τη μετάβαση από την Ειδική στην Ενιαία Εκπαίδευση. Η πρώτη φάση της έναρξης του διαλόγου αυτού άρχισε με συναντήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, την υποβολή των γραπτών τους απόψεων και την κωδικοποίησή τους. Παράλληλα, στη βάση και των απόψεων που κατατέθηκαν, ολοκληρώθηκαν ή δρομολογούνται τα ακόλουθα:

·         Επικαιροποίηση του εκπαιδευτικού υλικού για χρήση από τους/τις ειδικούς εκπαιδευτικούς.

·     Σχεδίαση προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, που θα τεθεί σε εφαρμογή τη νέα σχολική χρονιά.

·             Πιλοτική εφαρμογή θερινού σχολείου σε δύο ειδικά σχολεία.

·           Επέκταση της λειτουργίας του προαιρετικού ολοήμερου σχολείου.

·         Παροχή σχολικού συνοδού/βοηθού σε παιδιά με ειδικές ανάγκες κατά τη διάρκεια των θερινών και προαιρετικών ολοήμερων σχολείων.

·         Επιμόρφωση των σχολικών βοηθών/συνοδών πριν από την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς.

·         Αύξηση αριθμού και αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των σχολικών βοηθών/συνοδών.

·       Επίσπευση της αξιολόγησης των παιδιών από τις Επαρχιακές Επιτροπές Ειδικής Αγωγής.

·          Παροχή νοσηλευτικών υπηρεσιών σε σχολεία όπου φοιτούν παιδιά με πολύ σοβαρά προβλήματα υγείας.

·         Εξασφάλιση ασφαλούς μεταφοράς παιδιών με προσβάσιμα λεωφορεία και αύξηση των πόρων για τη μεταφορά παιδιών με ειδικές ανάγκες.

·         Προσβασιμότητα σε χώρους επισκέψεων σχολείων.

·         Αύξηση αριθμού εκπαιδευτικών ειδικής εκπαίδευσης και των μελών των Ομάδων Αξιολόγησης-Επαναξιολόγησης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες.

·         Δικαίωμα συμμετοχής των ίδιων των παιδιών με ειδικές ανάγκες στην Κεντρική Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, για να εκφράζουν τις απόψεις τους, σχετικά με τις αποφάσεις που λαμβάνονται για αυτά.

Κλείνοντας, εύχομαι η Ημερίδα αυτή να αποτελέσει πηγή έμπνευσης και ανταλλαγής ιδεών, προκειμένου να προωθήσουμε μια εκπαίδευση που να είναι προσβάσιμη, αποδοτική και προσαρμοσμένη στις ανάγκες κάθε μαθητή και μαθήτριας.

Ευχαριστώ θερμά τους διοργανωτές για την πρωτοβουλία αυτή και όλους εσάς για τη συμμετοχή σας.

 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου