Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2009

Ο χαιρετισμός του προεδρου του Συνδέσμου στην Ημερίδα της 30ης Σεπτεμβρίου 2008


OI ΦIΛOI TOY EΛΛHNIKOY ANOIKTOY ΠANEΠIΣTHMIOY
KAI TOY ANOIKTOY ΠANEΠIΣTHMIOY KYΠPOY
Kαλυψούς 15, Διαμ. 202, Aκρόπολη, Λευκωσία 2014, Tηλ. 99053060 , 22332686
http://www.geocities.com/filoieapapk1 e-mail: stratgkcy@cytanet.com.cy

Λευκωσία , 30/09/2008


ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ Forum 30/09/2008 ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ
«ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ»
Δρ Γεώργιο Στρατουρά


Πρώην Υπουργοί Παιδείας και του Πολιτισμού κ. Αγγελίδου και κ. Κλεάνθους
Κύριοι Βουλευταί
Aγαπητοί Καθηγητές
Εκλεκτοί προσκεκλημένοι,

Κατ΄ αρχήν θέλουμε να εκφράσουμε τις θερμές ευχαριστίες μας προς τον Καθηγητή και μέλος του Συνδέσμου μας κ. Αντρέα Καζαμία που είχε την ωραία ιδέα για να διοργανωθεί ο σημερινός Ανοικτός Επιστημονικός διάλογος/φόρουμ μέ θέμα:

Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση: Αναλυτικά Προγράμματα και τα Βιβλία της Ιστορίας

Όπως γνωρίζετε η επικοινωνία αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ανθρώπινης ύπαρξης, χωρίς αυτή, όλα όσα θεωρούμε ως ανθρώπινο πολιτισμό δεν θα υπήρχαν. Ο κάθε ένας μας διαθέτει ένα σύστημα αντιλήψεων με βάση το οποίο αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα. Το σύστημα αυτό στηρίζεται στις εμπειρίες μας, στη παιδεία και την καλιέργεια μας, τις ανάγκες και τις προσδοκίες μας. Παρά την αναγκαιότητα του συστήματος των αντιλήψεων, συχνά όλοι οι άνθρωποι γίνονται αιχμάλωτοι του, και αυτό γιατί έχουμε τη τάση να το διατηρήσουμε σε πείσμα πληροφοριών, γεγονότων ή εμπειριών που αντιτίθενται σε αυτό. Για να επέλθει, όπως αναφέρει ο Μezirow, μετασχηματισμός στο σύστημα των αντιλήψεων μας, χρειάζεται κριτικός στοχασμός και αυτοστοχασμός. Ακόμη, ολες οι προσπάθειες για επικοινωνία, με τους συνανθρώπους μας, όπως αναφέρει ο κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, Αλέξης Κόκκος, κινδυνεύουν να μείνουν κενό γράμμα όταν απουσιάζει το θεμελιώδες στοιχείο της επικοινωνίας, η αυτοεκτίμηση και η αλληλοεκτίμηση. Ολοι μας, αλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο διαθέτουμε ικανότητες επικοινωνίας τις οποίες οι περισσότεροι αποκτήσαμε μέσα από τις καθημερινές μας εμπειρίες. Δυστυχώς μαθήματα επικοινωνίας, από το Δημοτικό μέχρι και το πανεπιστήμιο, που να απευθύνονται σε όλους, μαθητές και σπουδαστές οποιασδήποτε ηλικίας, απουσιάζουν. Η ανάπτυξη των επικοινωνιακών ικανοτήτων των πολιτών πρέπει να αποτελεί πάγια, σταθερή, εκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας και των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Τώρα, όσο ποτέ άλλοτε, φαίνεται πόσο επιτακτική ανάγκη είναι η ανάπτυξη επικοινωνιακών ικανοτήτων στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Πώς είναι δυνατόν να συμβιώσουμε ειρηνικά και να υπάρξει συμφιλίωση με τους Τουρκοκύπριους αν δεν είμαστε σε θέση πρώτα να επικοινωνήσουμε μαζί τους;

Η ανάγκη για μάθηση αποτελεί αναντίρρητα βασικό στοιχείο της ανθρώπινης ύπαρξης. Οι άνθρωποι δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως απλοί δέκτες αλλαγών, αλλά ως δρώντα υποκείμενα που βρίσκονται σε συνεχή αλληλεπίδραση με τον κοινωνικό περίγυρο και συντελούν στη διαμόρφωση του κοινωνικού γίγνεσθαι. Κατα συνέπεια κατά τη διαμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων όχι μόνον πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες των εκπαιδευόμενων αλλά και οι εκπαιδεύομενοι να έχουν ενεργή συμμετοχή σε αυτά, αυξάνοντας έτσι και τις πιθανότητες επιτυχίας των προγραμμάτων αυτών.

Πριν αποχωρήσω από το βήμα θα ήθελα να παρακαλέσω τον κ. Καζαμία να απευθύνει το δικό του χαιρετισμό. Σας ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου