Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2009

Eπιστολή-Απάντηση στον κ. Πασιαρδή, 30/03/2007


OI ΦIΛOI TOY EΛΛHNIKOY ANOIKTOY ΠANEΠIΣTHMIOY
KAI TOY ANOIKTOY ΠANEΠIΣTHMIOY KYΠPOY
Kαλυψούς 15, Διαμ. 202, Aκρόπολη, Λευκωσία 2014, Tηλ. 99053060 , 22332686
http://www.geocities.com/filoieapapk e-mail: stratgkcy@cytanet.com.cy

Λευκωσία , 30/3/2007

Προς κ. Πέτρο Πασιαρδή
Kαθηγητή του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου
και Ακαδημα·ι·κό Υπεύθυνο του Προγράμματος
Σπουδές στην Εκπαίδευση.
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Λευκωσία


Aγαπητέ κύριε Π. Πασιαρδή,

Mε την επιστολή μας αυτή κατ’ αρχήν θέλουμε να σας υπενθυμίσουμε ότι στις 20/2/2007 σας αποστείλαμε επιστολή για νας σας υπενθυμίσουμε ότι δεν έχουμε πάρει απάντηση στην επιστολή μας με ημερομηνία 24/11/2006. Δυστυχώς μέχρι τώρα δεν έχουμε πάρει απάντηση στην πιο πάνω επιστολή και διερωτούμαστε γιατί. Αντί λοιπόν αυτής, μας απαντάτε με επιστολής σας ημ. 26/3/2007 σε επιστολή ημερομηνίας 4/1/2007 που δε στείλαμε σε σας αλλά στον πρόεδρο της ΔΕ του Ανοικτού Πανεπιστημίου κ. Πάνο Ραζή. Με δυο λόγια θεωρείτε ότι το περιεχόμενο της επιστολής σας εκφράζει και τη ΔΕ. Λυπούμαστε να παρατηρήσουμε ότι με την πιο πάνω επιστολή σας επιχειρείτε να μειώσετε το Σύνδεσμο. Το λιγότερο, θεωρούμε ατυχή το γεγονός ότι η επιστολή σας απευθύνεται στον κ. Στρατουρά και την κ. Ασιήκαλη παραγνωρίζοντας ότι τα πιο πάνω άτομα εκπροσωπούν εγγεκριμένο Σωματείο εγγεγραμμένο στο Μητρώο Σωματείων της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η επιστολή της 4ης Ιανουαρίου 2007 δεν εστάλει προσωπικά από τα άτομα αυτά, στο πρόεδρο της ΔΕ, αλλά με την ιδιότητα τους ως εκπρόσωποι του Συνδέσμου.

Από τη στιγμή λοιπόν, που θεωρείτε τον ευατό σας πιο κατάλληλο και απαντάτε εσείς και όχι ο πρόεδρος της ΔΕ, θα έπρεπε να μας απαντούσατε στα ερωτήματα που είχαμε θέση στην πιο πάνω επιστολή. Δυστυχώς αυτά που αναφέρετε στην επιστολή σας δεν αποτελούν απαντήσεις στα ερωτήματα μας. Για να σας βοηθήσουμε σας θέτουμε τα εξής συμπληρωματικά ερωτήματα:
i) Είναι ή δεν είναι η Θεματική Ενότητα «Ανοικτή και εξ Αποστάσεως εκπαίδευση» Θεματική Ενότητα του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου;
ii) Είναι ή δεν είναι το κεφάλαιο 1 του Τόμου Α, Θεσμοί και λειτουργίες, της Θεματικής Ενότητας «Ανοικτή και εξ Αποστάσεως εκπαίδευση» μέρος της ύλης που οι μεταπτυχιακοί φοιτητές διδάχθησαν και θα εξεταστούν στις τελικές εξετάσεις; Τι αναμένεται οι φοιτητές να αποκτήσουν με τη μελέτη του πιο πάνω κεφαλαίου; Μήπως δεν είναι γνώσεις, ικανότητες και στάσεις; Θα θέλατε οι φοιτητές σας να υπερασπίζονται τις αρχές της Ανοικτής Εκπαίδευσης που έμαθαν; Ναι ή οχι.
iii) Είναι ή δεν είναι το κεφάλαιο 2 του Τόμου Α, Θεσμοί και λειτουργίες, της Θεματικής Ενότητας «Ανοικτή και εξ Αποστάσεως εκπαίδευση» μέρος της ύλης που οι μεταπτυχιακοί φοιτητές διδάχθησαν και θα εξεταστούν στις τελικές εξετάσεις; Γνωρίζετε σε ποια ενότητα βρίσκετε το αρθρωτό σύστημα και ποια η σημμασία του; Τι αναμένεται οι φοιτητές να αποκτήσουν με τη μελέτη του πιο πάνω κεφαλαίου; Θα ήθελαν οι φοιτητές να εφαρμόζει το Ανοικτό Πανεπιστήμιο αυτό που οι φοιτητές έμαθαν; Ναι ή οχι;
iv) Είναι η δεν είναι η Θεματική Ενότητα « Εκπαίδευση Ενηλίκων» Θεματική Ενότητα του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου; Εχετε μελετήσει το διδακτικό υλικό που αγόρασε η ΔΕ απο το ΕΑΠ σε αυτή τη Θεματική Ενότητα; Πότε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων είναι όντως πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων; Γνωρίζετε τι σχέση έχουν χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Ενηλικιότητας με το προηγούμενο ερώτημα;


Η επιστολή μας προς τον πρόεδρο της ΔΕ κ. Πάνο Ραζή έχει άμεση σχέση με αυτά τα ερωτήματα. Εσείς κ. Πασιαρδή αποφύγατε να απαντήσετε σε αυτά τα ερωτήματα και επικαλείστε την επιστημονική συγκρότηση των πτυχίων σας. Ακόμη μας λέτε κάτι που δεν αμφισβητεί κανένας, ότι δηλαδή, το Ανοικτό Πανεπιστήμιο είναι αυτοδιοικούμενο ανώτατο ίδρυμα με δική του αυτοτέλεια και επιστημονική συγκρότηση. Και κατά συνέπεια μπορεί να αποφασίζει μόνο του. Γιατί το λέτε αυτό; Όπως γνωρίζετε κάθε μήνυμα στην επικοινωνία λειτουργεί σε δύο επίπεδα, στο επίπεδο της πληροφορίας και στο επίπεδο της σχέσης. Στο επίπεδο της σχέσης μας λέτε καθαρά ότι δεν προκειτε να λάβετε υπόψη σας το Σύνδεσμο , τον αγνοείτε και κατα συνέπεια διακόπτετε κάθε σχέση με αυτόν. Αντί να χαίρεστε που ο Σύνδεσμος σας επισημαίνει τα λάθη σας, εσείς δείχνετε ετσιθελισμό που τον δικαιολογείτε με την επιστημονικότητα σας. Οι γνώσεις, οι ικανότητες και οι στάσεις στην Ανοικτή Εκπαίδευση και στις αξίες της δεν αποκτούνται με το να αναπνέει απλά κάποιος αέρα, αποκτούνται όταν τις επιζητήσει, τις σπουδάσει, τις βιώσει, τις ζήσει, γίνει ένα με αυτές. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που ο νομοθέτης με το εδάφιο 2(β) του άρθρου 18 του Νόμου Ν. 234(Ι)/2002 λέει ότι : καθοριστικά κριτήρια για την επιλογή των μελών του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού αποτελούν η εμπειρία και τα προσόντα στην ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ενώ με το εδάφιο 6(α) του ιδίου άρθρου λέει ότι τα μέλη του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού πρέπει να έχουν εμπειρία και προσόντα στην ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Τα οποία όπως γνωρίζετε αποκτούνται με σπουδές στο γνωστικό αντικείμενο που λέγεται «Ανοικτή και εξ Αποστάσεως εκπαίδευση». Μήπως πιστεύετε ότι είναι ορθό η τύχη του Ανοικτού Πανεπιστημίου να αφεθεί σε χέρια που είναι ξένα με την Ανοικτή Εκπαίδευση;

Eκ μέρους του ΔΣ
H Γραμματέας O Πρόεδρος



Κάτια Ασιήκαλη Δρ Γεώργιος Στρατουράς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου