Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2009

Oι Εισηγήσεις μας, ημερ. 22/03/2009, που κατατέθηκαν στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής επι των τροποποιήσεων του Νόμου 234(Ι)2002 που αφορά το Ανοικτό Πανεπιστήμιο


ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
KAI TOY ANOIKTOY ΠANEΠIΣTHMIOY KYΠPOY
Kαλυψούς 15, Διαμ. 202, Aκρόπολη, Λευκωσία 2014, Tηλ. 99053060 , 22332686
http://www.geocities.com/filoieapapk1 e-mail: stratgkcy@cytanet.com.cy

Λευκωσία , 22/03/2009


Θέμα: Eισηγήσεις – τροποποιήσεις επί του Nομοσχεδίου με τίτλο: «Νόμος που τροποποιεί τον περί Aνοικτού Πανεπιστημίου Kύπρου Nόμο»

Κατ’ αρχήν ο Σύνδεσμος από τη μια χαιρετίζει την κατάθεση του νομοσχεδίου, επειδή μέσω της τροποποίησης του άρθρου 32 του βασικού νόμου θα υπάρξει η δυνατότητα να διορισθεί νέα Διοικούσα Επιτροπή, διαφωνούμε όμως με το περιεχόμενο της παραγράφου (α) του προτεινόμενου εδαφιου 1 του πιο πάνω άρθρου, που αναφέρεται στη Διοικούσα Επιτροπή, επειδή δεν συμπεριλήφθηκε σε αυτό η φράση, «καθώς και εμπειρία και προσόντα στην ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση». Θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο όλα τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής να έχουν προσόντα στην ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση επειδή κατά την άσκηση των καθηκόντων τους θα κληθούν να πάρουν αποφάσεις που έχουν άμεση σχέση με τις αρχές της Ανοικτής Εκπαίδευσης, με την μεθοδολογία της Ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθώς και με τις βασικές αρχές μάθησης ενηλίκων. Συνεπώς η διαγραφή των προσόντων στην ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση από το βασικό νόμο των μελών της Διοικούσας Επιτροπής υπονομεύει το καλώς νοούμενο μέλλον του Ανοικτού Πανεπιστημίου και δεν μας βρίσκει σύμφωνους. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτή τη φορά θα διορισθεί νέα Διοικούσα Επιτροπή που θα πληροί τις βασικές προϋποθέσεις του βασικού νόμου, κάτι που δεν συνέβη με τον διορισμό της παρούσας Διοικούσας Επιτροπής. Επίσης, εκφράζουμε τη λύπη μας και την αντίθεση μας, επειδή αρκετές από τις εισηγήσεις που κατέθεσε η Διοικούσα Επιτροπή και περιέχονται στο νομοσχέδιο δεν μας βρίσκουν καθόλου σύμφωνους. Ουσιαστικά μέσω των εισηγήσεων της η Διοικούσα Επιτροπή επιχειρεί να δικαιολογηθεί και να νομιμοποιήσει μεγάλο πλήθος παρανομιών της μέσω της Βουλής των Αντιπροσώπων !!! Για όλα τα πιο πάνω θα αναφερθούμε αναλυτικότερα στη συνέχεια.

Κύριε πρόεδρε της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου, θέλοντας να υλοποιήσει την απόφασή του, που λήφθηκε στην 26η Συνεδρία του (13/09/2008), σας απέστειλε την RR038096839CY συστημένη επιστολή με ημερομηνία 22/11/2008 που συνοδευόταν με πλήθος τεκμηρίων και σας ζητούσε να εγγράψετε θέμα προς συζήτηση στη Βουλή και να εξετάσετε τα πιο κάτω που αφορούσαν:
Α) Τον κατά παράβαση του νόμου διορισμό της Διοικούσας Επιτροπής του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου από Υπουργικό Συμβούλιο και την άρνηση για κίνηση διαδικασίας άρσης παράνομης απόφασης Υπουργικού Συμβουλίου.
Β) Την Επικύρωση προσλήψεων μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού
από τη Διοικούσα Επιτροπή κατά παράβαση του Νόμου
Γ) Την Επικύρωση προσλήψεων μελών Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού από τη Διοικούσα Επιτροπή κατά παράβαση του Νόμου
Δ) Επίσης κατά πόσο το Διοικητικό Προσωπικό του Ανοικτού Πανεπιστημίου προσελήφθηκε νομίμως.
Ε) Το κατά πόσον τα κριτήρια εισδοχής στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο που καθιέρωσε η Διοικούσα Επιτροπή συνάδουν με τις Αρχές της Ανοικτής Εκπαίδευσης.

Αν και δεν πήραμε απάντηση στην πιο πάνω επιστολή μας, εντούτοις η παρούσα συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας αφορά ακριβώς τα πιο πάνω θέματα. Θέματα που εκτός από την νομική πτυχή τους, έχουν ταυτόχρονα και πολιτική διάσταση, διότι εμπλέκονται πολιτικά άτομα.

1. Για την τροποποίηση του άρθρου 32

Εαν εξεραίσουμε την παράγραφο (α) του προτεινόμενου εδαφίου 1 του άρθρου 32, στα υπόλοιπα σημεία το ΔΣ του Συνδέσμου αποδέχεται την εισήγηση του Υπουργείου, όπως ακριβώς έχει για την τροποποίηση του άρθρου 32 που αναφέρεται στη Διοικούσα Επιτροπή, για τους πιο κάτω λόγους:
α) Διότι η Διοικούσα Επιτροπή του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου διορίσθηκε κατά παράβαση του εδαφίου 1α του άρθρου 32 του Νόμου Ν234(Ι)/2002.
β) Διότι η Διοικούσα Επιτροπή του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου επικύρωσε μια σειρά από παράνομες προσλήψεις Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού, αλλά και Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού
γ) Διότι η Διοικούσα Επιτροπή του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου προέβει σε ενέργειες ξένες με την Ανοικτή Εκπαίδευση και βλαπτικές για το ίδιο το Πανεπιστήμιο
δ) Διότι ο Νόμος Ν234(Ι)/2002 δεν προβλέπει την αντικατάστασή της

Όσον αφορά τώρα την παράγραφο (α) του προτεινόμενου εδαφιου 1 του άρθρου 32 εισηγούμαστε όπως στο τέλος της πιο πάνω παραγράφου να αφαιρεθεί η τελεία και να τοποθετηθεί κόμα και μετά το κόμα να προστεθεί η φράση, «καθώς και εμπειρία και προσόντα στην ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση».
Διότι μόνον έτσι μπορεί να διασφαλισθεί η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία του Ανοικτού Πανεπιστημίου.

Κύριε πρόεδρε της Επιτροπής παιδείας της Βουλής, σύμφωνα με το εδάφιο 1α του άρθρου 32 του Νόμου Ν234(Ι)/2002 τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του Ανοικτού Πανεπιστημίου πρέπει να έχουν εμπειρία και προσόντα στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Ας σημειωθεί, άλλο η εμπειρία και άλλο τα προσόντα στην Ανοικτή Εκπαίδευση και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, τα προσόντα αποκτώνται με σπουδές στο γνωστικό αντικείμενο που λέγεται Ανοικτή Εκπαίδευση και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση.

Είναι για να διερωτάται κανείς, γιατί ο τότε Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, κ. Ουράνιος Ιωαννίδης, πέντε ολόκληρα χρόνια μετά τη λειτουργία του μεταπτυχιακού προγραμματος επιμόρφωσης στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση του ΕΑΠ και ενώ υπήρχαν αρκετά ατομα με προσόντα στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, εισηγείται στο Υπουργικό Συμβούλιο (13/02/2003) ως μέλη της Διοικούσας του ΑΠΚυ άτομα που δεν είχαν προσόντα στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, παραβαίνοντας έτσι το νόμο. Γιατί το έκανε;

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι, το πρώτο πράγμα που έκανε το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), από τη πρώτη χρονιά της λειτουργίας(1998) του, ήταν να αρχίσει να επιμορφώνει σε μεταπτυχιακό επίπεδο Διδάκτορες και Πανεπιστημιακούς στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, για να μπορέσει να τους αξιοποιήσει. Συγκεκριμένα, το 1998 το ΕΑΠ πρόσφερε το πιο πάνω μεταπτυχιακό πρόγραμμα και προσέλαβε σαν σπουδαστές 200 ανθρώπους με διδακτορικά, μεταξύ αυτών και αρκετούς πανεπιστημιακούς, για να τους επιμορφώσει στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Το πρόγραμμα είχε διάρκεια ενός έτους και με την επιτυχή παρακολούθηση του προγράμματος παρείχε πιστοποιητικό(μεταπτυχιακό δίπλωμα), στο πιο πάνω γνωστικό αντικείμενο κατόπιν τελικών γραπτών εξετάσεων. Η ύλη του πιο πάνω προγράμματος αντιστοιχεί στην ύλη της Θεματικής Ενότητας Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση του ΕΑΠ που ισοδυναμεί με ύλη 3 εξαμηνιαίων μαθημάτων (9 δ.μ). Ας σημειωθεί επίσης ότι το ΕΑΠ συνέχισε να προσφέρει το πιο πάνω πρόγραμμα και για κάποια χρόνια μετά.

Τα πιο πάνω προφανώς δείχνουν ότι όντως υπήρχαν αρκετοί άνθρωποι που είχαν προσόντα στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, εξάλλου από το 1998 που άρχισε να προσφέρεται το πιο πάνω πρόγραμμα έως το 2003 που διορίστηκε η Διοικούσα Επιτροπή πέρασαν 5 ολόκληρα χρόνια !!!!

Ρωτήστε, κύριε πρόεδρε της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, τον πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής πότε και από ποιο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα πήρε πιστοποιητικό, που να βεβαιώνει ότι έχει προσόντα στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, ώστε από τις 13/02/2003 να είναι μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ανοικτού Πανεπιστημίου; Κάντε το ίδιο και για τον κ. Χριστόδουλο Γιαλουρίδη, τον κ. Αντώνη Τσακμάκη, τον κ. Φώτιο Γραβάνη, τον κ. Μιχαλάκη Πιλαβάκη, τον κ. Γιώργο Φιλοκύπρου που είναι μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του Ανοικτού Πανεπιστημίου. Η διαφάνεια και η ακαδημαϊκή δεοντολογία επιβάλει να απαντήσουν!!

Κύριε πρόεδρε, στις 14/12/2005 στο Hilton Park, ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής ανακοίνωσε ως κριτήρια εισδοχής στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο τα πιο κάτω: το χρονικό διάστημα από την αποφοίτηση, τη βαθμολογία πτυχίου, τη συνάφεια σπουδών – εργασίας, την περίοδο στην εργασία, το βιογραφικό σημείωμα, τις συστατικές επιστολές, τα κίνητρα φοίτησης και τη συνέντευξη. Κύριε πρόεδρε της Επιτροπής Παιδείας, τα πιο πάνω κριτήρια εισδοχής στον Ανοικτό Πανεπιστήμιο ουδεμία σχέση έχουν με την Ανοικτή Εκπαίδευση. Ας σημειωθεί ότι η πιο πάνω αντίθεσή μας εμφανίσθηκε και στον ημερήσιο τύπο.

Ρωτήστε, κύριε πρόεδρε της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, τον πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής να σας εξηγήσει πόσο σχετικoί είναι με την Ανοικτή Εκπαίδευση αυτοί που κατέτμησαν το Πρόγραμμα «Σπουδές στην Εκπαίδευση» και παρεμπόδισαν τους φοιτητές να διαμορφώνουν, όπως οι ίδιοι επιθυμούν, τη μορφωτική φυσιογνωμία τους.

Με την αλλαγή της κυβέρνησης το 2003, η τότε νέα κυβέρνηση για μεγάλο χρονικό διάστημα κατακρατεί τα κονδύλια για το Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ώστε να εξαναγκαστεί η Διοικούσα Επιτροπή σε παραίτηση. Κάτι που τελικά δεν έγινε. Τι άραγε συνέβη ; Μάλιστα, τότε εκφράσαμε τη διαφωνία μας για την κατακράτηση των κονδυλίων και αυτό, γιατί δεν αντιληφθήκαμε και ούτε περιμέναμε ότι ένας Υπουργός Παιδείας θα διόριζε μια Διοικούσα Επιτροπή που δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις του Νόμου.

Όπως έχουμε αναφέρει κ. Πρόεδρε της Επιτροπής Παιδείας, το πρώτο πράγμα που έκανε το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο με την έναρξη της λειτουργίας του ήταν να προσφέρει μεταπτυχιακό πρόγραμμα επιμόρφωσης στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση σε Διδάκτορες και Πανεπιστημιακούς, για να μπορέσει κάποιους από αυτούς στη συνέχεια να τους αξιοποιήσει. Ρωτήστε, κύριε πρόεδρε, τον πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής να σας εξηγήσει για ποιο λόγο το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου δεν έκαμε το ίδιο, γιατί δεν πρόσφερε πρόγραμμα επιμόρφωσης σε Διδάκτορες και Πανεπιστημιακούς στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση;

Αντί αυτού το 2006, στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο προσλαμβάνεται το πρώτο διδακτικό προσωπικό του και κάνουν την έναρξή τους τα δύο πρώτα προγράμματα σπουδών του, το «Διοίκηση Μονάδων Υγείας» και το «Σπουδές στην Εκπαίδευση» που απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς της Μέσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης. Κύριε πρόεδρε της Επιτροπής Παιδείας, η επιστολή της 22/11/2008 που σας απέστειλε το ΔΣ του Συνδέσμου συνοδευόταν από μεγάλο αριθμό βιογραφικών μελών του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού και του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού που ήταν ή είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Ανοικτού Πανεπιστημίου. Από τη σύγκριση των βιογραφικών με τα εδάφια 1β του άρθρου 18 του Νόμου Ν234(Ι)/2002 και το εδάφιο 6α του άρθρου 18 του Νόμου Ν234(Ι)/2002 που αναφέρονται αντίστοιχα στο Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό και το Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κάποιος ότι η Διοικούσα Επιτροπή επικύρωσε προσλήψεις παραβαίνοντας το νόμο. Έχει το δικαίωμα, κύριε πρόεδρε της Επιτροπής Παιδείας, η Διοικούσα Επιτροπή να μην λαμβάνει υπόψη της το νόμο που αφορά το Ανοικτο Πανεπιστημιο και να κάνει ό,τι θέλει ;

Κύριε πρόεδρε, το 2007 η Διοικούσα επιτροπή προέβη σε σωρεία παραβάσεων του νόμου. Λες και κάποιος της είχε πει κάντε ό,τι θέλετε, μη φοβάστε. Επικύρωσε σωρεία παράνομων προσλήψεων, προσεληφθήκαν κατά παράβαση του νόμου μεταπτυχιακοί συνεργάτες, αλλά και συνεργάτες που χρησιμοποιηθήκαν ως Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, χωρίς να πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου για το Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, πρόσφερε πρόγραμμα σπουδών σε συνεργασία με συμβατικό Πανεπιστήμιο, κατά παράβαση του νόμου, χρησιμοποιώντας ως διδακτικό προσωπικό, προσωπικό που δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις του νόμου. Ελπίζουμε ότι, η δημόσια εμπλοκή της Διοικούσας Επιτροπής στις τελευταίες προεδρικές εκλογές που εκφράστηκε στην ουσία σε υποστήριξη σε ένα υποψήφιο, δεν αποσκοπούσε στην ελπίδα μελλοντικής σωτηρίας της από τις κατά συρροή παραβάσεις του νόμου. Δεν έφτανε αυτό. Ο πρώην Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, κ. Ακης Κλεάνθους, αν και γνώριζε μέσω των επιστολών ημερομηνίας 12/04/2007, 4/05/2007, 2/06/2007, 27/07/2007 την τραγική κατάσταση που επικρατούσε στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο αρνήθηκε να θέσει θέμα παύσης της Διοικούσας Επιτροπής. Θεωρούμε απαράδεκτη την απαντητική επιστολή του, ημερομηνίας 13/9/2007, προς τον πρόεδρο του Συνδέσμου όπου αναφέρει ότι τα δημόσια πανεπιστήμια είναι αυτόνομα και συνεπώς δεν μπορεί να ελέγξει τα πιστοποιητικά των μελών της Διοικούσας Επιτροπής του Ανοικτού Πανεπιστημίου. Λες και δεν είναι το Υπουργικό Συμβούλιο που διόρισε τη Διοικούσα Επιτροπή. Θα ήταν καλό να ήταν παρών στη σημερινή συνεδρία ο πρώην Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, για να ρωτηθεί για ποιο λόγο επικαλέστηκε το αυτόνομο του Ανοικτού Πανεπιστημίου στον Πρόεδρο του Συνδέσμου, χωρίς να έχει ακόμη αυτονομηθεί το Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Και εάν η απάντηση αυτή που έδωσε στον πρόεδρο του Συνδέσμου χρειαζόταν 6 μήνες για να δοθεί.

2. Όσον αφορά τη διαγραφή της παραγράφου (ε) του εδαφίου (2) του άρθρου12.

Δεν συμφωνούμε με τη διαγραφή της παραγράφου (ε) του εδαφίου (2) του άρθρου 12 και κατά συνέπεια ούτε και με την προσθήκη της (γ) παραγράφου στο εδάφιο 4, που εισηγείται η Διοικούσα Επιτροπή. Δε συμφωνούμε διότι η Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση ουσιαστικά στηρίζεται στην παραγωγή και την χρήση κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, από την άλλη ο Διευθυντής του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας είναι ο καθ’ ύλην υπεύθυνος για την παραγωγή του εκπαιδευτικού για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση καθώς επίσης και για τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται όπως επίσης και για την συνεχή αξιολόγηση των. Η γνώμη του στο ανώτατο όργανο του Πανεπιστημίου είναι σημαντική για την ανάπτυξη του Πανεπιστημίου και συνεπώς θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη, έχοντας δικαίωμα ψήφου στη Σύγκλητο.


3. Όσον αφορά την αντικατάσταση της παραγράφου (β) του εδαφίου (2) του άρθρου18.

Δεν συμφωνούμε με την προτεινόμενη αντικατάσταση. Η παράγραφος (β) του εδαφίου (2) του άρθρου18 του βασικού νόμου να παραμείνει ως έχει, για τους πιο κάτω λόγους:
α) Διότι δε νοείται μέλος του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού του Ανοικτού Πανεπιστημίου να μην γνωρίζει απαραίτητα τις αρχές της Ανοικτής Εκπαίδευσης, τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται και τις βασικές αρχές μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων .
β) Θεωρούμε ότι η εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής για την αντικατάσταση της παραγράφου (β) έχει ως σκοπό να νομιμοποιήσει τις παρανομίες της Διοικούσας Επιτροπής, για να μην μείνει εκτεθιμένη και ταυτόχρονα αντιστρατεύεται και υπονομεύει το καλώς νοούμενο μέλλον του Ανοικτού Πανεπιστημίου.


4.Όσον αφορά τις τροποποιήσεις στην παράγραφο (α) του εδαφίου (6) του άρθρου18

Δεν συμφωνούμε με την προτεινόμενη αντικατάστη. Η παράγραφος (β) του εδαφίου (2) του άρθρου18 του βασικού νόμου να παραμείνει ως έχει για τους πιο κάτω λόγους:
α) Διότι δε νοείται μέλος του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Ανοικτού Πανεπιστημίου να μην γνωρίζει απαραίτητα τις αρχές της Ανοικτής Εκπαίδευσης, τις μεθόδους που χρησιμοποιεί και τις βασικές αρχές μάθησης ενηλίκων .
β) Θεωρούμε ότι η εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής για την αντικατάσταση της παραγράφου (β) έχει ως σκοπό να νομιμοποιήσει τις παρανομίες της Διοικούσας Επιτροπής για να μην μείνει εκτεθιμένη και ταυτόχρονα αντιστρατεύεται και υπονομεύει το καλώς νοούμενο μέλλον του Ανοικτού Πανεπιστημίου.


5. Όσον αφορά την προσθήκη νέου εδαφίου(8) μετά το εδάφιο (7) του άρθρου18

Δεν συμφωνούμε με την προτεινόμενη προσθήκη . Θεωρούμε ότι η εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής για την προσθήκη του εδαφίου (8) έχει γίνει με σκοπό να νομιμοποιήσει τις παρανομίες της, ώστε να μην μείνει εκτεθιμένη. Και αυτό γιατί προσεληφθήκαν κατά παράβαση του νόμου μεταπτυχιακοί συνεργάτες αλλά και συνεργάτες που χρησιμοποιήθηκαν ως Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, χωρίς να πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου για το Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό.


6.Όσον αφορά τη τροποποίηση της παραγραφου (β) του εδαφίου (3) του άρθρου24

Δεν συμφωνούμε με την προτεινόμενη τροποποίηση. Η παράγραφος (β) του εδαφίου (2) του άρθρου18 του βασικού νόμου να παραμείνει ως έχει για τους πιο κάτω λόγους:
α) Διότι δε νοείται το Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας στην Ανοικτή Εκπαίδευση να στελεχώνεται από άτομα του διδακτικού προσωπικού που δεν γνωρίζουν πώς παράγεται το εκπαιδευτικό υλικό στην Ανοικτή Εκπαίδευση ή που δεν γνωρίζουν τη μεθοδολογία της Ανοικτής Εκπαίδευσης.
β) Θεωρούμε ότι η εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής για την προτεινόμενη διαγραφή στην παράγραφο (β) του εδαφίου (2) του άρθρου18 του βασικού νόμου αντιστρατεύεται και υπονομεύει το καλώς νοούμενο μέλλον του Ανοικτού Πανεπιστημίου. Ταυτόχρονα καλούμε την Επιτροπή Παιδείας να εξετάσει κατά πόσον στελεχώθηκε το Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας από μέλη του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού του Ανοικτού Πανεπιστημίου ή από άλλα άτομα που δεν έχουν προσόντα στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση.


7.Όσον αφορά την αντικατάσταση του εδαφίου (1) του άρθρου25 του βασικού νόμου με άλλο εδάφιο.

Δεν συμφωνούμε με την αντικατάσταση του εδαφίου (1) του άρθρου 25 που αναφέρει τα εξής:
«Με απόφαση της Συγκλήτου το Πανεπιστήμιο μπορεί να συνεργάζεται σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο με άλλα πανεπιστήμια τύπου «ανοικτό πανεπιστήμιο»»
με το εδάφιο που προτείνει η Διοικούσα Επιτροπή που αναφέρει τα εξής:

«Με απόφαση της Συγκλήτου το Πανεπιστήμιο μπορεί να συνεργάζεται για σκοπούς διδασκαλίας και έρευνας σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο με άλλα πανεπιστήμια και ισότιμα ερευνητικά ιδρύματα της Κύπρου ή της αλλοδαπής»

Κατ’ αρχήν, αν διαβάσει καλά κάποιος το εδάφιο (1) του άρθρου 25 του βασικού νόμου, θα διαπιστώσει ότι αυτό αναφέρεται στο νόμο για σκοπούς διδασκαλίας και όχι για σκοπούς έρευνας . Τι κάνει η Διοικούσα; Προσθέτει τον όρο έρευνα, για να εισηγηθεί την τροποποίηση του. Και αυτό το κάνει επειδή η Διοικούσα έγκρινε πρόγραμμα σπουδών που προσφέρθηκε σε συνεργασία με συμβατικό πανεπιστήμιο, χρησιμοποιώντας μάλιστα διδακτικό προσωπικό, που δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις του νόμου. Με άλλα λόγια μέσω της πιο πάνω αντικατάστασης η Διοικούσα επιχειρεί να νομιμοποιήσει τις παρανομίες της.


Eκ μέρους του ΔΣ
Ο Γραμματέας O Πρόεδρος


Χρίστος Χρίστου Δρ Γεώργιος Στρατουράς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου