Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2009

Eκφράζουμε την ανησυχία μας, 10/05/2008


OI ΦIΛOI TOY EΛΛHNIKOY ANOIKTOY ΠANEΠIΣTHMIOY
KAI TOY ANOIKTOY ΠANEΠIΣTHMIOY KYΠPOY
Kαλυψούς 15, Διαμ. 202, Aκρόπολη, Λευκωσία 2014, Tηλ. 22332686, 99053060
http://www.geocities.com/filoieapapk1 e–mail:stratgkcy@cytanet.com.cy

Λευκωσία , 10/05/2008

Εκφράζουμε την ανησυχία μας

Το ΔΣ του Συνδέσμου « Οι Φίλοι του ΕΑΠ και του ΑΠΚυ» εκφράζει κατά αρχήν την ανησυχία του για τη σύσταση επιτροπής για την ενοποίηση της νομοθεσίας των Πανεπιστημίων διότι: Πρώτον, άλλη είναι η φιλοσοφία του Ανοικτού Πανεπιστημίου και άλλη των Συμβατικών Πανεπιστημίων. Δεύτερον, υποτίθεται ότι ένα Ανοικτό Πανεπιστήμιο για να είναι σε θέση να προάγει τις αρχές και τις αξίες της ανοικτής εκπαίδευσης πρέπει το εκπαιδευτικό και ερευνητικό προσωπικό του να είναι κατάλληλα επιμορφωμένο στην Ανοικτή Εκπαίδευση. Τρίτον, η ιδεολογία του δεν του επιτρέπει να χρησιμοποιεί τρόπους εισαγωγής παρόμοιους με εκείνους των συμβατικών πανεπιστημίων.Τέταρτον, το Ανοικτό Πανεπιστήμιο απευθύνεται σε μεγάλο φάσμα ηλικιών και συνεπώς ως επί το πλείστον σε εργαζόμενους πολίτες, για αυτό και η μεθοδολογία του είναι η από απόσταση εκπαίδευση.Στην από απόσταση εκπαίδευση, ο σπουδαστής βρίσκεται μακριά από το διδάσκοντα και συνεπώς δεν έχει όλες εκείνες τις δυνατότητες που έχει ένας σπουδαστής στην πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία. Αν πράγματι η Πολιτεία θέλει τα ιδεώδη της Ανοικτής Εκπαίδευσης να γίνουν πράξη δε μπορεί να αγνοεί τις ιδιαιτερότητες που προκύπτουν από την ανάγκη της εφαρμογής της Ανοικτής Εκπαίδευσης. Τονίζουμε με ιδιαίτερη έμφαση ότι το γνωσιολογικό επίπεδο των φοιτητών που θα παρακολουθήσουν μια θεματική ενότητα δε μπορεί να είναι όλων το ίδιο, για αυτό στην Ανοικτή και από απόσταση Εκπαίδευση το έντυπο υλικό και γενικότερα το εκπαιδευτικό υλικό πρέπει να έχει όσον το δυνατό απλούστερη διατύπωση, να περιέχει πολλά παραδείγματα και μελέτες περίπτωσης, να επεξηγεί τα δύσκολα σημεία και έννοιες, να εμψυχώνει και να ενθαρρύνει τον φοιτητή να συνεχίσει τις σπουδές του. Στην από απόσταση εκπαίδευση το μόνο που έχει μπροστά του ο σπουδαστής είναι το εκπαιδευτικό υλικό, ο σπουδαστής μαθαίνει απο μόνος του. Αυτό σημαίνει ότι το εκπαιδευτικό υλικό πρέπει επίσης να είναι τέτοιο ώστε να καθοδηγεί το φοιτητή στη μελέτη του, να προάγει την αλληλεπίδραση του φοιτητή με το μαθησιακό υλικό, να αξιολογεί αλλά και να ενημερώνει τον φοιτητή για την πρόοδο του μέσω των ασκήσεων αυτοαξιολόγησης. O ενήλικας μελετά στον εναπομένοντα του ελεύθερο χρόνο, αφού πρώτα εκπληρώσει τις επαγγελματικές, τις οικογενειακές και κοινωνικές του υποχρεώσεις. Συνεπώς το εκπαιδευτικό υλικό πρέπει να είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να δίνει την δυνατότητα στο φοιτητή να επιλέγει τον τόπο, το χρόνο και το ρυθμό της μελέτης του. Προφανώς για να παραχθεί εκπαιδευτικό υλικό που να πληροί τις πιο πάνω προδιαγραφές είναι αναγκαία η ύπαρξη Eργαστηρίου Eκπαιδευτικού Yλικού και Eκπαιδευτικής Mεθοδολογίας. Aκόμη για τη συνεχή βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης είναι αναγκαία η ύπαρξη Mονάδας Eσωτερικής Aξιολόγησης που ένα απο τα βασικά καθήκοντα της πρέπει να είναι η αξιολογηση του εκπαιδευτικού υλικού και των μεθόδων που χρησιμοποιεί ένα Aνοικτό Πανεπιστήμιο. Υποτίθεται ότι ο Νόμος 234(Ι)2002 που αναφέρετε στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο προβλέπει τόσο την ύπαρξη του Eργαστηρίου Eκπαιδευτικού Yλικού και Eκπαιδευτικής Mεθοδολογίας όσο και της Mονάδας Eσωτερικής Aξιολόγησης. Αυτά είναι μερικά χαρακτηριστικά, και δεν είναι τα μόνα, που διαφοροποιούν το Ανοικτό Πανεπιστήμιο από τα υπόλοιπα Πανεπιστήμια. Διερωτούμαστε λοιπόν και ταυτόχρονα εκφράζουμε την ανησυχία μας σε τι στοχεύει η ενοποίηση της Νομοθεσίας, ευελπιστούμε όχι στη κατάργηση της Νομοθεσίας που διέπει τη λειτουργία του Ανοικτού Πανεπιστημίου.


Eκ μέρους του ΔΣ
H Γραμματέας O Πρόεδρος



Χρυσαίμιλη Ψηλογένη Δρ Γεώργιος Στρατουράς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου