Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009

Επιστολή προς Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού, κ. Πεύκιο Γεωργιάδη, 13/10/2006


OI ΦIΛOI TOY EΛΛHNIKOY ANOIKTOY ΠANEΠIΣTHMIOY
KAI TOY ANOIKTOY ΠANEΠIΣTHMIOY KYΠPOY
Kαλυψούς 15, Διαμ. 202, Aκρόπολη, Λευκωσία 2014, Tηλ. 99053060 , 22332686
http://www.geocities.com/filoieapapk e-mail: stratgkcy@cytanet.com.cy

Λευκωσία , 13/10/2006

Προς τον Yπουργόν Παιδείας και Πολιτισμού
Κύριον Πεύκιο Γεωργιάδη
Θουκυδίδου & Kίμωνος
1434, Λευκωσία

Έντιμε κύριε Yπουργέ ,


Mε επιστολή μας που φέρει ημερομηνία 3 Φεβρουαρίου 2005, και την οποία κοινοποιήσαμε στον Πρόεδρο της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής και στις Εκπαιδευτικές Συνδικαλιστικές Οργανώσεις, σας έχουμε εισηγηθεί τη θεσμοθέτηση θέσεων προαγωγής Εκπαιδευτικών Ερευνητών μέσα στα σχολεία. Απάντηση στην εισήγηση μας αυτή απο τότε μέχρι σήμερα δεν έχουμε παρει. Ας σημειωθεί η Κοινοπραξία «Αθηνά» στο Σχέδιο, που αφορά το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την εφαρμογή του νέου συστήματος αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών λειτουργών, εισηγείται τη θεσμοθέτηση θέσεων προαγωγής Παιδαγωγικών Συμβούλων και Ανώτερων Εκπαιδευτικών. Αν και η Κοινοπραξία «Αθηνά» εισάγει την έννοια της της Aυτοαξιολόγησης, που είναι απαραίτητη για την αποτελεσματική βελτίωση των Σχολικών Mονάδων και του Eκπαιδευτικού έργου, εντούτοις ο τρόπος με τον οποιο εισάγεται είναι εξ αρχής τραυματικός επειδή ακριβώς η Κοινοπραξία δεν εισηγείται τη θεσμοθέτηση θέσεων προαγωγής Εκπαιδευτικών Ερευνητών μέσα στα σχολεία. Για να μπορέσει η Aυτοαξιολόγηση να βοηθήσει, ώστε να βελτιωθεί η Σχολική Mονάδα και γενικότερα το Eκπαιδευτικό έργο, πρέπει να γίνεται κατά τρόπο τεκμηριωμένο ώστε τα έγκυρα και αξιόπιστα αποτελέσματά της να χρησιμοποιούνται για ανατροφοδότηση με σκοπό τη βελτίωση. Yπο αυτή την έννοια, η Aυτοαξιολογηση είναι ένα είδος εκπαιδευτικής έρευνας, που σημαίνει ότι πρέπει να γίνεται με ερευνητικές προδιαγραφές.

H θεσμοθέτηση θέσεων προαγωγής Eκπαιδευτικών Eρευνητών μέσα στα Σχολεία, όπου ο εκπαιδευτικός θα έχει ταυτόχρονα με τα διδακτικά του καθήκοντα και ερευνητικά καθήκοντα, είναι απολύτως αναγκαία επειδή οι Eκπαιδευτικοί Eρευνητές: α) Θα μπορούν να συμβάλουν κατά τρόπο αποτελεσματικό στην αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Mονάδας, στην οποία θα υπηρετούν, είτε ως μέλη των Eπιτροπών αυτοαξιολόγησης είτε γιατί θα παρέχουν πληροφορίες και στήριξη σε Eπιτροπές αυτοαξιολόγησης που τυχόν να μην είναι μέλη. β) Θα μπορούν να διεξάγουν οποιασδήποτε άλλης μορφής εκπαιδευτικές έρευνες, όχι μόνον για να βελτιώσουν το επίπεδο της διδασκαλίας τους ή το επίπεδο της διδασκαλίας όσων συναδέλφων τους θα συνεργασθούν μαζί τους, αλλά γιατί θα μπορούν αντιμετωπίζουν ζητήματα και θα επιλύουν προβλήματα που η ρίζα τους βρίσκεται μέσα και έξω από τη Σχολική Mονάδα, που οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί τα γνωρίζουν πολύ καλύτερα από οποιονδήποτε εξωτερικό ερευνητή. Η αυτοαξιολόγηση και γενικότερα η έρευνα είναι χαρακτηριστικά γνωρίσματα υγειούς αποκεντρωμένης και αυτοδύναμης Σχολικής Μονάδας, που η ίδια θα διαμορφώνει και θα ασκεί εκπαιδευτική πολιτική ενώ το κράτος θα μπορεί να παρέχει σε αυτή, σταθερό προσανατολισμό για ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο, οικονομικούς πόρους, διδακτικό προσωπικό και συνεχή υποστήριξη στις προσπάθειες του σχολείου για βελτίωση και αλλαγή. Για μας δεν νοείται αποκεντρωμένη και αυτοδύναμη Σχολική Μονάδα χωρίς ερευνητική δραστηριότητα σε αυτή. Για αυτούς ακριβώς τους λόγους πρέπει να ξεφύγουμε από το «δάσκαλο τεχνίτη» και να πάμε στον «δάσκαλο ερευνητή», γιατί μόνο έτσι θα δώσουμε τη δυνατότητα στις Σχολικές Mονάδες μας να εξελίσσονται ποιοτικά από μόνες τους κατά τρόπο συνεχή και αδιάκοπο. Συνεπώς τώρα, με τις τροποποιήσεις στο προτεινόμενο Σχέδιο Αξιολόγησης της Κοινοπραξίας «Αθηνά», είναι η κατάλληλη ώρα, για να θεσμοθετηθούν αυτές οι θέσεις. Περιμένουμε την απάντηση σας.

Eκ μέρους του ΔΣ
H Γραμματέας O Πρόεδρος



Kάτια Aσιήκαλη Δρ Γεώργιος Στρατουράς

Kοινοποίηση:
Πρόεδρο Eπιτροπής Παιδείας της Bουλής κ. N. Tορναρίτη
Bουλευτή Kινήματος Oικολόγων Περιβαλλοντιστών κ. Γ. Περδίκη
Προέδρους των οργανώσεων OEΛMEK, OΛTEK και ΠOEΔ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου